Am intalnit multi oameni ce se intreaba ce este un blog si cu ce difera acesta de un site. Iata ce spune definitia de pe Wikipedia:
„Un blog (cuvant provenit de la expresia engleza web log = jurnal pe internet) este o publicatie web (un text scris) care contine articole periodice sau si actualizate neintrerupt ce au de obicei un caracter personal. Ca regula, actualizarea blog-urilor consta in adaugiri de texte noi, asemenea unui jurnal, toate contributiile fiind afisate in ordine cronologica inversa (cele mai noi apar imediat, sus, la vedere). acest gen de publicatii web sunt in principiu accesibile publicului larg, insa unele pot fi contra cost. termenul de “blog” a aparut in anul 1997, cand John Berger si-a denumit propriul site “weblog”.”
Chiar daca sunt si companii care detin un blog, diferenta conceptuala dintre blog si site este data de abordare. Practic un blog este tot un site. in blog avem ideea de jurnal si de cronologie in primul rand, pe cand un site este mai mult un fel de showroom online, un loc in care se prezinta ceva.
De cativa ani deja blogul a devenit un instrument foarte practic prin care oamenii si companiile il valorifica spre propriul beneficiu.
Mai jos ai cateva idei despre cum il poti utiliza, astfel incat acesta sa fie in beneficiul tau si al afacerii tale:
Foloseste blogul ca instrument de branding.
Esti pasionat de beauty sau afacerea ta este despre haine? Pai perfect, de ce sa nu fi blogger de beauty si sa scrii periodic despre machiaj, tendinte si produse. sau ca si companie, poti scrie pentru vizitatorii site-ului tau diverse articole in care sa trasezi niste directii de stiluri si moda.
Foloseste blogul pentru a comunica.
Este locul perfect pentru asta. Este locul unde poti fi gasit, poti fi cunoscut. Blogul este locul in care viziunea ta, ideile tale sunt transformate din idei private in idei publice.
Foloseste blogul ca instrument de a aduce informatii noi.
Scrie pe blog articole care au legatura cu domeniul in care activezi si cu produsele pe care vrei sa le vinzi. De exemplu, daca ai o firma de design interior, pe blog poti scrie despre tendintele anului, noutati, tips & tricks, culorile anului etc. Vizitatorii vor aprecia sfaturile si vor dori sa ramana aproape de tine pentru a afla si alte informatii valoroase.
Foloseste blogul ca o sursa suplimentara de venit.
..sau chiar o sursa principala. Daca esti blogger de beauty si deja te-ai facut remarcat, daca ai deja oameni care te urmaresc si apreciaza parerile tale, atunci esti pe calea cea buna. scrie review-uri de produse, pareri sincere care sa ajute oamenii din comunitatea ta, iar incet-incet vei fi luat in seama si de catre branduri. iar asta se aplica in orice domeniu, nu doar in beauty.
Foloseste blogul pentru a promova.
Aici ai posibilitatea sa iti promovezi serviciile pe care le oferi tu sau compania ta pe care o reprezinti. Promovarea se face fie prin reclame de tip banner sau descrieri ale campaniilor actuale, fie prin articole care fac trimitere la serviciile sau produsele oferite.
Foloseste blogul pentru content.
Nu doar pentru contentul de pe site, ci si pentru contentul din social Media sau newslettere. Oamenii se aboneaza sau te urmaresc pe tine sau compania ta, asadar vor sa primeasca mereu ceva de la tine. Fii creativ si ingenios in mailinguri, trimite-le sa citeasca si ultimul articol de pe blog, nu le baga pe gat doar produsele pe care tu vrei sa le vinzi. imbina placutul cu utilul.
Speram sa iti fi facut o idee despre ceea ce este blogul si care sunt beneficiile sale, mai ales daca ai un blog corporate. Promitem sa mai scriem despre acest subiect si sa il dezvoltam, astfel incat sa ai un blog de succes!
Sursa foto: pexels.com
Prieteniile indelungate se tin prin comunicari constante. Urmareste-ne pe Instagram citind lucruri interesante sau vizionand design-uri atractive.